Καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις της διδακτικής των θετικών επιστημών από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Golab

IMG_20160603_085028IMG_20160603_085952IMG_20160603_090142IMG_20160603_114207

Οι εκπαιδευτικοί Ορσία Πολύζου Παυλοπούλου, Παινέση Αγγελική και Ξένια Μελετίου υλοποίησαν μία σειρά από σενάρια διερευνητικής μάθησης από το αποθετήριο του ευρωπαϊκού προγράμματος Golab (www.golabz.eu/) στους μαθητές των Ε, ΣΤ τάξεων του σχολείου μας δίνοντας στους μαθητές την δυνατότητα να βιώσουν στην τάξη των θετικών επιστημών την δημιουργική ατμόσφαιρα των ερευνητικών εργαστηρίων.

Ικανοποιώντας τους στόχους του ευρωπαϊκού προγράμματος οι μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο και κινητοποίειται το ενδιαφέρον για τη μάθηση των θετικών επιστημών , έρχονται σε επαφή με πειράματα από υψηλού επιπέδου επιστημονικές εγκαταστάσεις, καλλιεργούν κριτικές και δεξιότητες επιστημονικής διερεύνησης καθώς :

1) « Μαθαίνουν για τους σεισμούς στην Ελλάδα»

http://graasp.eu/ils/57161120c3ddb608c844b2e4/?lang=el

καθώς διερευνούν δεδομένα από τις καταγραφές σεισμών στον παγκόσμιο χάρτη μέσω της πρόσβαση στα δεδομένα του ερευνητικού κέντρου Ορφέας http://www.orfeus-eu.org/odc/navigator.html

2) Έρχονται σε επαφή με την αστρονομία και την γεωμετρία του Σύμπαντος  (γεωμετρία Γης-Ήλιου-Σελήνης) διερευνώντας «Τα πρόσωπα της Σελήνης»  http://graasp.eu/ils/57259c1cc3ddb608c844b761/?lang=el

Δηλαδή πειραματίζονται με τις φάσεις της Σελήνης

http://astro.unl.edu/naap/lps/animations/lps.html για να καταλήξουν μέσα από τις τρισδιάστατες προβολές του χώρουν να ερμηνεύουν φαινόμενα μέρας- νύχτας και εναλλαγών των εποχών του έτους.

3) Οι μαθητές εντυπωσιάζονται όταν διαπιστώνουν και μαθαίνουν ότι εκτός από την ρύπανση του περιβάλλοντος υπάρχει και το φαινόμενο της φωτορύπανσης

http://graasp.eu/ils/572726e5c3ddb608c844b786/?lang=el

4) Κατανούν σε βάθος τις μαθηματικές έννοιες του εμβαδού και της περιμέτρου όταν μέσα από το σενάριο « Γεωμετρικά σχήματα» http://graasp.eu/ils/572712f8c3ddb608c844b781/?lang=el

Κτίζουν οι ίδιοι πολύγωνα πολύγωνα ακανόνιστου μεγέθους

https://phet.colorado.edu/sims/html/area-builder/latest/area-builder_en.html

και μέσα από δοκιμές και πειραματισμούς έρχονται σε επαφή με πολλές διαφορετικές αναπαραστάσεις των μαθηματικών εννοιών.

Οι εφαρμογές από το Ευρωπαϊκό έργο Golab και η υλοποίηση μαθησιακών περιβάλλοντων διερευνητικής μάθησης θα συνεχιστούν συστηματικά μέχρι το τέλος της σχολικής χρονίας, ικανοποιώντας τις επιθυμίες των μαθητών μας και για επιπλέον εφαρμογές  και αναγνωρίζοντας τα θετικά αποτελέσματα που καταγράφονται από τις πρώτες κιόλας εφαρμογές.

Ευχαριστούμε πολύ την μέντορα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Inspiring Science Education ( www. inspiringscience. eu/ ) και Golab (www.golabz.eu/) κα Αργύρη Παναγιώτα για την υπόστηριξη και την συνεργασία της προκειμένου μέσα από τα ευρωπαϊκά έργα να φέρουμε τους μαθητές μας σε επαφή πιο κοντά στην επιστήμη και τον ρόλο της , ενσωματώντας την καινοτομία στην διδασκαλία των θετικών επιστημών.